Handleiding

Zoeken


Waar is de zoekfunctie gebleven?
Rechtsboven in je scherm zie je een veld ‘zoek’. Hier kun je je zoekterm invullen.

Scoop


Waar vind ik scoop terug?
Links bovenin het scherm staan 2 tabs: 'MijnUMC' en 'Scoop': door op de rechter tab te klikken kom je op scoop.

Samenwerkingsruimte


Ik heb een document verwijderd. Waar kan ik dat terugvinden?
Op de samenwerkingsruimte ziet u de prullenbak (in de kolom links). De prullenbak bevat alleen documenten die door u zijn verwijderd. U kunt geen documenten zien die door andere gebruikers zijn verwijderd. Alle documenten in deze prullenbak kunnen worden teruggezet.
Ik heb een document verwijderd en wil deze graag terugzetten. Kan dat?
Ja, dat kan tot 30 dagen na het verwijderen van het document. Klik op de prullenbak, vink het document aan dat teruggezet moet worden en kies 'selectie herstellen'. Als er geen prullenbak te zien is, is deze mogelijk uitgeschakeld door de beheerder. Neem dan contact op met de beheerder van de samenwerkingsruimte.
Ik heb een document langer dan 30 dagen geleden verwijderd en wil deze graag terugzetten. Kan dat?
Alleen de beheerder van de samenwerkingsruimte kan een document tot 60 dagen na verwijdering terugzetten. Neem hiervoor contact op met de beheerder van de samenwerkingsruimte.

Vitrine


Hoe kom ik bij MijnUMC?
Je kunt jouw medewerkerportaal rechtstreeks benaderen via www.mijnumc.nl. Daarnaast kun je MijnUMC benaderen door de tab ‘MijnUMC’ links bovenin de scooppagina.
Ik wil graag meer informatie over het programma MyUMC dat het medewerkerportaal, MijnUMC, gemaakt heeft. Waar vind ik dat?
Op scoop of bij de contactpersoon.
Hoe werkt de vitrine?
Kijk voor de werking van de vitrine naar het introductiefilmpje.
Ik heb een breedbeeldscherm. Kan ik meer dan 3 kolommen naast elkaar zetten?
Je kan het aantal kolommen instellen bij het creëren van een nieuwe vitrinepagina:
• Klik op vitrine toevoegen
• Selecteer het aantal kolommen
• Type een naam voor de vitrinepagina
• Klik op toepassen
Ik zie ‘vitrine 1, 2 en 3. Wat kan ik daarmee?
Je kunt meerdere vitrines maken, bijvoorbeeld een speciale nieuwsvitrine.
Welke webonderdelen zijn er beschikbaar in MijnUMC?
Onder in het scherm staat een webonderdelenbibliotheek. Hier staan alle beschikbare webonderdelen in, ingedeeld in verschillende categorieën.
Hoe krijg ik een webonderdeel in mijn vitrine?
Onderin het scherm staat een webonderdelenbibliotheek. Kies hieruit een webonderdeel en sleep deze in jouw vitrine; houdt hierbij je linkermuisknop ingedrukt.
Hoe verwijder ik een webonderdeel uit mijn vitrine?
Rechtsboven op ieder webonderdeel staat een X: klik hierop en het webonderdeel is niet meer in de vitrine te zien.
Ik ben een webonderdeel kwijt. Waar vind ik deze terug?
Onderin het scherm staat een webonderdelenbibliotheek. Alle webonderdelen staan hierin, verdeeld in de verschillende categorieën. Kies hieruit een webonderdeel en sleep deze in jouw vitrine; houdt hierbij je linkermuisknop ingedrukt.
Kan ik de webonderdelen in mijn Vitrine vastzetten?
De vitrine is jouw persoonlijke pagina. Als je jouw Vitrine naar jouw wens hebt ingesteld blijven deze instellingen bewaard totdat jij ze verandert, ook als je uitlogt.
Wij hebben een functioneel account. Kunnen wij de webonderdelen in onze Vitrine vastzetten?
De indeling van een Vitrine kan gewijzigd worden door iedereen die de inloggegevens van het account heeft. Maak daarom onderling afspraken over de indeling van jullie gemeenschappelijke vitrine.
Hoe kan ik een Vitrine verwijderen?
Door linksboven in de vitrine op de juiste vitrinepagina te klikken, vervolgens op ‘opties’ te klikken en dan op ‘verwijder deze vitrine’ te klikken
Hoe kan ik mijn achtergrondfoto wijzigen?
Ga naar ‘opties’ linksboven in het scherm en:
• kies één van de bestaande foto’s onder het tabblad ‘standaard’
• klik op toepassen

of

• Klik op het tabblad Persoonlijk
• Klik op het icoontje naast Afbeelding van Computer
• Selecteer de foto van je computer
• Klik op ‘open’
• Klik op ‘toepassen’

Hoe kan ik mijn vitrine een andere kleur geven?
Ga naar ‘opties’ linksboven in het scherm en:
• kies één van de 9 huisstijlkleuren onder het kopje kleur
• klik op toepassen

Kan ik de vitrine ook in een andere taal gebruiken?
De Vitrine is in twee talen beschikbaar, Nederlands of Engels. Wanneer een gebruiker Internet Explorer 7 of 8 heeft ingesteld in het Nederlands, dan opent de Vitrine in het Nederlands, en bij Engelstalige instellingen van Internet Explorer, opent de Vitrine dus in het Engels.
Het is mogelijk om de taal aan te passen door op de gebruikersnaam te klikken rechtsboven in beeld en dan op ´weergave taal selecteren´ te klikken (ofwel te klikken op de Engelse term ‘Select Display Language’)
 

Vragen en problemen


Ik heb een vraag of probleem die niet in de veelgestelde vragen voorkomt. Wat kan ik doen?
Klik op het vraagteken icoon ‘?’ rechts bovenin je scherm, naast je naam, voor meer help-informatie.
Staat het antwoord niet in de helpfunctie? Stel dan de vraag aan de MijnUMC-contactpersoon van jouw divisie:
Kan de contactpersoon van jouw divisie de vraag niet beantwoorden, stel je vraag dan aan de helpdesk via helpdesk@umcutrecht.nl
Ik heb een idee voor een webonderdeel. Bij wie kan ik mijn idee indienen?
Goede ideeën zijn altijd welkom. Geef je idee door aan de IT coördinator of de MijnUMC contactpersoon van jouw divisie.


Nieuwe werkplek


Is MijnUMC een onderdeel van de nieuwe werkplek?
Het medewerkerportaal, MijnUMC, is een onderdeel van het programma MyUMC. Het project 'veranderingen in de digitale werkomgeving' omvat onder andere de overgang naar Windows 7, Office 2010 en de nieuwe huisstijlapplicatie. Dit zijn twee verschillende projecten. Meer informatie over de nieuwe werkplek is te vinden op scoop
MijnSite
Hoe kom ik op MijnSite?
Rechtsboven in je vitrine zie je je naam staan, door hier op te klikken open je het onderstaande menu. Als je vervolgens op 'Mijn site' klikt kom je op jouw MijnSite.


Op MijnSite kan ik aangeven of mijn profielgegevens zichtbaar zijn voor anderen, bijvoorbeeld mijn manager of mijn team. Hoe weet het systeem wie mijn manager is of wie mijn teamgenoten zijn?
Op 1 april ‘weet’ het systeem nog niet wie jouw manager of teamgenoten zijn. Je kunt er nu voor kiezen om jouw profielgegevens zichtbaar te maken voor alleen jezelf, of voor iedereen (alle collega’s van het UMC Utrecht).
Hoeveel documenten kan ik op mijn MijnSite uploaden?
De limiet voor het uploaden van documenten op de MijnSite is 50 MB per document met een maximum van 200 MB op de gehele MijnSite.
Hoe kan ik een document in MijnUMC opslaan?
Het is mogelijk om documenten op te slaan in de MijnSite. De MijnSite heeft twee locaties om documenten op te slaan: ‘gedeelde documenten’ en ‘persoonlijke documenten’. Gedeelde documenten zijn zichtbaar voor alle collega’s. Ze kunnen de documenten echter niet bewerken.
• Klik op Mijn Inhoud
• Klik op ´persoonlijke documenten´ of ´gedeelde documenten´
• Klik op ´document toevoegen´
Kan ik op MijnSite meerdere documenten ineens opslaan?
Ja, het is mogelijk om meerdere documenten tegelijk op te slaan in de MijnSite.
• Klik op Mijn Inhoud
• Klik op ´persoonlijke documenten´ of ´gedeelde documenten´
• Klik op documenten
• Klik op ‘document uploaden’
• Klik op ‘Meerdere documenten uploaden’
Hoe kan ik een document van de MijnSite verwijderen?
Selecteer het betreffende document en klik op ‘Document verwijderen’
Hoe kan ik een persoon machtigen om een document op de Mijn Site te bekijken?
Wanneer je documenten in de map gedeelde documenten plaatst kunnen collega’s dit document bekijken, maar niet bewerken.
Hoe kan ik een persoon machtigen om een document op de Mijn Site te bekijken?
Wanneer je documenten in de map persoonlijke documenten plaatst kan in eerste instantie jij alleen het document bekijken en bewerken. Indien je de machtigingen wijzigt via onderstaande handelingen, dan kunnen specifieke collega’s dit document ook inzien en (optioneel) bewerken:
• Klik op het pull down icoontje bij het document
• Klik op machtigingen beheren
• Klik op overname van machtigingen stoppen
• Klik op machtigingen verlenen
• Typ de ds gebruikersnaam van je collega
• Klik op het icoontje namen controleren
• Selecteer welke rechten je wilt toekennen aan je collega
• Klik op ok

Mijn Monacorooster


Ik kan mijn Monacorooster niet bekijken. Wat moet ik doen?
Neem contact op met jouw Monaco roosteraar.
Als ik Mijn Monaco Rooster aanklik moet ik opnieuw inloggen. Waarmee moet ik inloggen?
Je logt in met jouw Monaco PIP account. Heb je nog geen Monaco PIP inloggegevens? Neem dan contact op met jouw Monaco roosteraar.
Disclaimer© 2006-2014 UMC Utrecht, Alle rechten voorbehouden