Supervisie en patiëntveiligheid (opleiders)
Supervisie en patiëntveiligheid (opleiders)
Workshop Supervisie en patiëntveiligheid voor de vervolgopleidingen in het UMC Utrecht

Workshopgegevens uitklapper, klik om te openen
Overige informatie
- De workshop is geaccrediteerd met 3 punten (GAIA)
- Het aantal deelnemers is maximaal 12 personen
- Duur van de training: 1 dagdeel
- Deelname, annuleringvoorwaarden en doorgang zie: Inschrijfvoorwaarden >
- Actuele data, beschikbaarheid en prijs zie inschrijfformulier:
Voor wie
Betrokkenen met een opleidingstaak bij de medische vervolgopleiding in de Opleiding- en Onderwijsregio (OOR) Utrecht:
- Opleiders en plaatsvervangend opleiders
- Leden opleidingsteams
- Supervisoren

Contact en vragen uitklapper, klik om te openen
Wilt u meer weten? Neem dan contact op met:
Docent- en opleidersprofessionalisering (ma t/m do)
Programmabeschrijving van de workshop uitklapper, klik om te openen
Leerdoel
- kennis en achtergrond van het beleid n.a.v. de MPE normen (JCI)
- organisatie en documenteren van autorisatie onder voorwaarde van supervisie niveau
- toepassen van theorie over afstemming van supervisie op het competentieniveau van de aios
- documenteren van supervisie in het EPD
Inhoud
Deze workshop wordt specifiek aangeboden voor de erkende (plv) opleiders binnen het UMC Utrecht ter ondersteuning van het beleid naar aanleiding van het MPE normenkader JCI met betrekking tot:
- supervisie geven
- autorisatie verlenen voor klinische taken en handelingen
- documenteren van verleende supervisie in het EPD
In deze workshop wordt het beleid besproken, 'best practices' gedeeld en worden oplossingen uitgewisseld. De workshop richt zich op de dagelijkse praktijk van de supervisie van aios en de organisatie daarvan.
Relevante competenties uit Competentieprofiel Opleiders(groep) 2012:
- 2.1: Benut de voorkomende werkzaamheden in de patiëntenzorg voor het opleiden en stemt de taken van de aios af op diens niveau van bekwaamheid en zelfstandigheid.
- 2.2: Expliciteert het eigen optreden als rolmodel en zet dit optreden in om op te leiden.
- 2.3: Geeft de aios constructief feedback op diens taakvervulling.
- 4.1: Werkt effectief samen in de opleidingsgroep ten behoeve van een veilig en stimulerend opleidingsklimaat.