Back

Gerdie Thijs

Gerdie Thijs

Communicatieadviseur

Gerdie: "Toen ik zeven jaar geleden door de diagnose kanker veelvuldig in het ziekenhuis moest zijn voor behandelingen en controles, is het me gelukt meer regie te krijgen over de zorg die nodig was. Door goed voorbereid naar gesprekken met de behandelend artsen te gaan, maar ook door de zorg achteraf te evalueren als dingen anders liepen dan verwacht. Dat gaf me het inzicht dat je als kritische zorgvrager soms echt beter passende zorg krijgt.

Dat gaf me een goed gevoel, maar het knaagt natuurlijk ook. Omdat je weet dat niet iedereen in staat is om op die manier zijn eigen zorg te organiseren. Nu mijn behandelingen achter de rug zijn, zoek ik naar andere manieren om de zorg beter te laten aansluiten bij wat patiënten nodig hebben. Daarom zet ik mijn interesse in zorgonderwerpen, mijn ervaringen als patiënt en mijn vaardigheden als communicatieprofessional graag in als lid van de Cliëntenraad van het UMC Utrecht."

Thank you for your review!

Has this information helped you?
Please tell us why, so that we can improve our website.

Working at UMC Utrecht

Contact

Emergency?

  • Call 112 or your general practitioner
  • Emergency?

Directions

Get in touch

  • 088 75 555 55

Appointments

Practical

umcutrecht.nl uses cookies

This website uses cookies This website displays videos from, among others, YouTube. Such parties place cookies (third-party cookies). If you do not want these cookies, you can indicate that here. We also place cookies ourselves to improve our site.

Read more about the cookie policy

Agree No, rather not