Terug
Bereikbaarheid en wachttijd
Over de bereikbaarheid en wachttijd op de polikliniek zijn verschillende vragen gesteld aan patiënten. Deze zijn onder te verdelen in vier categorieën, namelijk de telefonische bereikbaarheid, de bereikbaarheid van het ziekenhuis, de informatie over de wachttijd en hoe lang u hebt moeten wachten op de polikliniek. In de tabellen hieronder staan per categorie de resultaten weergegeven. Het aantal patiënten dat deze vragen beantwoord heeft, ligt tussen de 2000 en 2780.
Toelichting bereikbaarheid uitklapper, klik om te openen
- De meeste patiënten kunnen helemaal (57%) of grotendeels (29%) op het gewenste moment op de polikliniek terecht. Veertien procent van de patiënten helemaal niet of een beetje.
- De meeste patiënten kunnen de polikliniek helemaal (75%) of grotendeels (15%) gemakkelijk vinden in het ziekenhuis. Tien procent kon het helemaal niet of een beetje vinden.
- Ruim negentig procent van de patiënten vindt de polikliniek telefonisch goed bereikbaar. Zeven procent ervaart hierbij een klein probleem, één procent ervaart een groot probleem.
- De wachttijd tussen het maken van de afspraak en de afspraak op de polikliniek is voor 86 procent van de patiënten geen probleem, voor elf procent een klein probleem en voor drie procent een groot probleem.
Bereikbaarheid uitklapper, klik om te openen

Bereikbaarheid, deel 2 uitklapper, klik om te openen

Toelichting wachttijd uitklapper, klik om te openen
- De meeste patiënten (74%) worden binnen een kwartier na de afgesproken tijd geholpen.
- Bij patiënten die langer moeten wachten is de wachttijd voor 92 procent van de mensen tussen een kwartier en een uur. Acht procent geeft aan langer dan een uur te moeten wachten.
- Twintig procent van de patiënten werd geïnformeerd over de duur van de wachttijd, tachtig procent van de patiënten niet.
Wachttijd uitklapper, klik om te openen

Wachttijd, deel 2 uitklapper, klik om te openen
