Terug

Alles over afspraak maken en wijzigen

Op deze pagina leest u hoe u een afspraak kunt maken en wijzigen. Het UMC Utrecht maakt onderscheid tussen een eerste afspraak na een verwijzing en een vervolgafspraak. 

Afspraken tijdens corona

Omdat wij ook patiënten met het coronavirus opnemen, kunnen helaas niet alle geplande afspraken en behandelingen doorgaan op de manier die u van ons gewend bent. Uiteraard geven we wel alle spoedeisende zorg en behandelingen die niet uitgesteld kunnen worden.

Als u binnenkort een afspraak bij ons hebt die niet doorgaat, nemen wij contact met u op. Uw afspraak is misschien te vervangen door een telefonisch consult, videoconsult of een e-consult. Uw behandelend arts bekijkt wat passend en veilig is voor uw situatie. Als het belangrijk is dat u de arts ziet, dan kunt u  veilig naar het UMC Utrecht komen. Daar zorgen wij voor.

Hebt u niets van ons gehoord? Dan gaat uw afspraak gewoon door. Als u griepachtige of verkoudheidsklachten hebt, dan horen wij dat graag telefonisch vooraf. 

Afspraakherinnering

U ontvangt vlak voor uw afspraak of opname een herinnering via sms en/of email (afhankelijk van uw voorkeur). Is uw afspraak binnen vier dagen gepland? Dan ontvangt u een herinnering op de dag dat wij de afspraak voor u plannen. Wilt u liever geen herinnering ontvangen of hebt u een andere voorkeur? U kunt dat makkelijk zelf wijzigen via patiëntportaal Mijn UMC Utrecht onder ‘persoonlijk contactprofiel’.

Kosten

Hebt u binnenkort een afspraak in het UMC Utrecht? Houd er dan rekening mee dat u ziekenhuiszorg soms deels zelf moet betalen. Dit hangt af van de verzekering die u hebt. Wij raden u daarom aan om contact op te nemen met uw zorgverzekeraar voordat u een afspraak maakt bij het UMC Utrecht. Uw zorgverzekeraar kent de voorwaarden van uw polis en kan u vertellen met welke ziekenhuizen zij een contract hebben afgesloten.

Contact

Hebt u vragen of maakt u zich zorgen?

Algemeen T. 088 75 555 55 E. info@umcutrecht.nl Op werkdagen bereikbaar van 08.00 - 17.00 uur.