Door de inzet van thuismonitoring bij een hersenbloeding of herseninfarct kunt u vanuit huis informatie delen met uw zorgverlener over uw gezondheidstoestand. Daarnaast kunt u in de app veel relevante informatie lezen over bijvoorbeeld vermoeidheid, gezonde leefstijl, angst en overprikkeling. Dankzij deze app ervaren patiënten meer regie over hun eigen zorgproces.
De Thuismeten-app geeft u informatie over een herseninfarct of hersenbloeding, en over de gevolgen daarvan. Daarnaast ontvangt u vragenlijsten over uw gezondheid, waardoor de informatie en adviezen worden afgestemd op uw behoefte. Over de tijd heeft u zelf inzage in de ingevoerde metingen.
Wanneer u behoefte heeft aan een afspraak met uw zorgverlener, kunt u dit altijd aangeven in de app. Het voordeel hiervan is dat u alleen naar het ziekenhuis hoeft te komen wanneer dit nodig is.
Meedoen via zorgverlener
Uw zorgverlener bepaalt of u in aanmerking komt voor thuismonitoring. De eerste 3 maanden ontvangt u wekelijks vragenlijsten over uw gezondheidstoestand. De informatie zal 6 maanden beschikbaar blijven in de app. Zo kunt u de informatie altijd nog rustig nalezen.
Dit programma is ontwikkeld door de afdeling neurologie van het Isala ziekenhuis. De afdelingen neurologie en revalidatie van het UMC Utrecht hebben het programma geschikt gemaakt voor gebruik in het UMC Utrecht. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de Thuismeten-app van leverancier Luscii Healthtech B.V. (Luscii).
Heeft u zorginhoudelijke vragen of vragen over de planning van een afspraak? Neem dan contact op met het Medisch Regiecentrum via 088 75 606 14.
Spoed?
De Thuismeten-app is niet bedoeld voor spoedeisende vragen of problemen. Neem bij spoed direct contact op met het landelijke noodnummer 112 of uw huisarts.
Thuis monitoren uitklapper, klik om te openen
U krijgt meer regie over uw eigen gezondheid door juiste en volledige informatie via de app te delen. Daarom vragen wij u om de metingen zorgvuldig in te vullen aangezien de zorgverlener het behandel advies op basis van de verstrekte informatie formuleert. De app verwerkt uw metingen automatisch. Het Medisch Regiecentrum van het UMC Utrecht monitort deze informatie op afstand en schakelt met uw zorgverlener wanneer dit nodig is. Zo zorgen we samen voor de begeleiding die het beste bij u past.
Digitale zorgafdeling uitklapper, klik om te openen
Het Medisch Regiecentrum (MRC) van het UMC Utrecht vervult een centrale rol bij het verlenen van zorg op afstand. Het MRC monitort uw metingen en zet relevante gegevens door naar uw behandelaar. Mocht u vragen hebben over metingen of twijfelen aan de uitkomsten, dan kunt u bellen naar het MRC. Hieronder vindt u onze contactgevevens.
(Bij medisch-inhoudelijke vragen kunt u uw zorgverlener een e-consult sturen via het patiëntportaal.)
Contact uitklapper, klik om te openen
Verpleegafdeling Medisch Regiecentrum (digitale zorgafdeling)
Telefoonnummer:
088 75 606 14
Openingstijden:
Elke dag van 8.00 tot 20.00 uur