Vorige

Inloggen patientenportaal

Als patiënt van het UMC Utrecht hebt u toegang tot het patiëntportaal Mijn UMC Utrecht. U kunt hier bijvoorbeeld bekijken welke afspraken er gepland staan in het UMC Utrecht, welke medicijnen u gebruikt en wat uw uitslagen zijn.

Nieuw coronavirus - belangrijke informatie

Lees vóór uw bezoek eerst over de coronamaatregelen

Meer informatie over inloggen

U kunt op twee manieren inloggen met uw DigiD:

  • DigiD via een sms-code 
  • DigiD app 

Door in te loggen accepteert u de voorwaarden

Hebt u nog geen DigiD? Vraag dat dan eerst aan via de website van DigiD. Daar vindt u ook meer informatie over het inloggen met DigiD.

Login with eIDAS

Do you have a European approved digital identity (eIDAS)?

Inloggen als gemachtigde

Curatoren en mentoren kunnen inzage krijgen in Mijn UMC Utrecht van de patiënt die zij vertegenwoordigen. Ouders en voogden kunnen inzage krijgen in Mijn UMC Utrecht van hun kind. Dit gaat met een machtiging.

Uitslagen direct beschikbaar

In Mijn UMC Utrecht zijn alle uitslagen direct beschikbaar. U kunt de uitslagen bekijken voordat u ze met uw zorgverlener heeft besproken. Houdt u er rekening mee dat er vervelende of onverwachte uitslagen bij kunnen zijn? U kunt er ook voor kiezen om bij uw volgende afspraak met uw zorgverlener te bespreken wat de uitslagen voor u betekenen.

Privacy

Het UMC Utrecht vindt privacy van patiënten belangrijk. Hier leest u hoe we uw privacy en gegevens binnen het patiëntportaal beschermen. En hoe u hier zelf aan kunt bijdragen. 

Richtlijn online contact

In de richtlijn online contact zorgverlener-patiënt staat beschreven aan welke voorwaarden het contact tussen zorgverlener en patiënt moet voldoen dat via internet verloopt. 

Vragen en problemen

Hebt u vragen of problemen met het gebruik van Mijn UMC Utrecht?

  • Kijk bij de Veel gestelde vragen. Mogelijk staat uw vraag hiertussen.
  • U kunt ook terecht bij de helpdesk. Via e-mail  patientportaal@umcutrecht.nl  of telefonisch  088 75 688 90 . Vergeet niet in uw e-mail te vermelden:
    * wat is precies het probleem en wanneer deed het zich voor?
    * over wie gaat het probleem: uzelf (patiënt), uw kind, uzelf als gemachtigde voor uw kind?
    * uw naam en geboortedatum
    * voeg als mogelijk een schermafbeelding of tekst van de foutmelding toe
  • Hebt u medische vragen? De helpdesk mag deze helaas niet in behandeling nemen. Stuur uw medische vragen via een e-consult in uw patiëntportaal. Of neem telefonisch contact op met de polikliniek via 088 – 75 555 55.  
  • Bent u uw gebruikersnaam of wachtwoord van DigiD vergeten? Is uw DigiD verlopen? Meer informatie leest u op www.digid.nl